Ik hoor ondernemers en professionals vaak verzuchten “Ik zou ook wat met die Social Media moeten doen, maar hoe begin ik?”
Soms kan het inderdaad wat overweldigend overkomen om te beginnen met iets wat je nog niet zo goed kent of beheerst.
In een serie van 5 berichten help ik je bij de 5 stappen om te doorlopen als je wit beginnen met Social Media of er meer uit wilt halen dan je nu doet.
Dan ben je er weliswaar nog niet, maar ben je wel al een heel eind op weg.
Vandaag stap 1 en misschien wel de belangrijkste vraag die je jezelf daarbij moet stellen:
Waarom wil je iets doen met Social Media?
Vraag je voor je begint eerst eens goed af, waarom je eigenlijk iets wilt doen met Social Media. Is dat omdat je het gevoel hebt ‘achter te lopen’ als je het niet doet? Omdat ‘iedereen het er over heeft’? Omdat je er niet langer onderuit kunt? Als je om één van deze redenen wilt beginnen heb ik maar 1 goed advies voor je:
DOE HET NIET
Je zult er weinig tot geen succes mee hebben, omdat je er eigenlijk vooraf al niet veel vertrouwen in had.
Als je echter wel overtuigd bent (geraakt) van het nut van Social Media, als je ziet dat de wereld om je heen veranderd is en dat steeds meer mensen andere eisen stellen aan jou, je bedrijf en de manier waarop ze informatie over je diensten inwinnen, dan kunnen Social Media voor jou een belangrijke rol spelen.
Hoe zit dat met jou? Wil of doe je al iets met Social Media? En waarom ben je er aan begonnen of als je nog moet beginnen, waarom wil je dat eigenlijk?
Vertel jouw reden door hieronder een reactie achter te laten.

- Excited
- Fascinated
- Amused
- Bored
- Sad
- Angry
[…] deze serie van 5 help ik je om (meer) succes met Social Media Marketing te krijgen. In stap 1 vroeg ik je waarom je eigenlijk iets wil doen met Social Media In stap 2 heb je nagedacht welke […]